.comment-link {margin-left:.6em;} MSN Alerts

zondag 17 september 2006

Een lange dag op e.day - deel 3 (slot)

Donderdag was ik op e.day, het jaarlijkse event van Internetmagazine Emerce. Dit is het laatste deel van een verslag in drie delen.

Mona: stevige pudding
De toetjeskoning Mona (Joyce Wijnen, productmanager) had een aardige case met een online puddingwedstrijd. Je moest vrienden uitnodigen om samen zo snel mogelijk pudding te eten in een online spelletje. De actie zat goed in elkaar en leverde bijna een half miljoen deelnemers op, en 50.000 e-mailadressen.

Tamtam voor Thijs
Een workshop tussendoor van Twijnstra & Gudde maakte iedereen nieuwsgierig: we zouden kennismaken met Thijs! Ik ken hele positieve inside stories over Twijnstra, maar dit was tenenkrommend. Thijs (22) vond dat hij moest kunnen skypen op het werk. Senior partner X (122) vond dat 'TG' en Thijs veel van elkaar konden leren. Hun internetadviseurs van Tamtam hadden deze vertoning geregeld. Zij zijn op hun beurt bezig via ouwe lullen als meneer X bedrijven als Twijnstra een poot uit te draaien met Sharepoint. Dat is kantoorautomatisering waar de markt pas over 10 jaar iets aan heeft.

origineel
Joseph Jaffe
, consultant, behandelde de toekomst van reclamespotjes. Die staat kennelijk op de tocht, zoals ook in de aansluitende paneldiscussie werd besproken. Wat mij het meeste opviel was dat niemand stilstond bij de aankomende versmelting van TV en web. RTL-bobo Frank Eijken ging nog meer spotjes verkopen, én zijn kijkers 'naar internetsites jagen'. Brrr.

Jaffe maakte 't goed met twee voorbeelden van originele reclame:
renaissance
Ben Hammersley,
de jongste spreker had de meeste diepgang. De nacht ervoor had hij nog een hallucinerende clip vanuit Second Life geknutseltd, en zijn verhaal gaat over een nieuwe Renaissance. De uit Trainspotting weggelopen Britse alleskunner vindt dat we eens echt moeten open staan voor voor de unieke tijd waarin we leven. En terecht, want opwinding en vernieuwing waren op deze e.day bij publiek én sprekers regelmatig bedekt onder een dikke laag makkelijk verdiende interneteuro's.

Wat heb ik nog meer gezien?visuele effecten
Op e.day volgde E-night, waarbij bijna alle bezoekers werden vervangen door een buslading jongere dotcommers. M'n vrienden van Sense bleven echter gewoon doorwerken. Overdag hadden we al de aankondigingen en visuele effecten op alle grote schermen verzorgd, in één moeite door brachten Daan en Niels de VJ-show bij het dansevent. De organisator vertrouwde ons nog toe dat er behalve de gogo-girls op het podium nog twee dozijn modellen waren geregeld om de man/vrouw-verhouding recht te trekken... Zo zie je maar dat de echte wereld ook vaak virtueel is!


Reacties:
wow! nog nooit zag ik zoveel nieuwsgierigmakende links in 1 blogverhaal... duurt wel even (if ever) tot ik ze allemaal bekeken heb. :) Verder (@ Tamtam Thijs): wtf is sharepoint en wat heeft het met Skype te maken? Ik snap het niet, ik ben maar een klein leekje!
@ renaissance: geknutselD!

xx Nijn
 
ik snap het thijs verhaal ook (nog) niet. Toch maar even hun site bekijken :)

Maar ik denk dat 10 jaar wel iets overdreven is. Door google en microsoft die beide office online gooien wordt de verandering in denken die nodig is voor sharepoint wel aardig geforceerd. Wat nodig is, is een compleet nieuwe benadering wat bestanden en wat een "workspace" is. Denk ik tenminste.

zo.. tijd om wat linkjes te hoppen :)
 
@ Nynke: 't is idd wat veel. Weet je wat: hier jouw eigen collectie:
Mastercard
Second Life
nikewomen.com
agentprovocateur.com
highjoy.com
Volkswagen
Future vision
nofunbeingdead.com
Google Earth
Sharepoint is een programma dat msn, MS Word, hyves ed probeert te combineren voor kantoren, om kennisdelen en samenwerken te stimuleren. Alleen is mijn idee dat het niet dummy-proof is, en dat de meeste kantoormensen er te suf voor zijn. Skype staat symbool voor Thijs' hipheid, die Twijnstra ook wil uitstralen, want dat moet van Tamtam. D: aye ma'm!
 
@ Edzo: Thijs is mix van (modern) imagebuilding en recruitment voor Twijnstra. Ik geef toe dat die 10 jaar wat ruig zijn. Er zullen eerder bedrijven succesvol met dit soort omgevingen werken. Maar vergeet de notariskantoren, vakbonden en vooral de waterschappen niet. Daar 'werkt' half nederland, en die hebben misschien nét ADSL... Politieagenten bijv hebben op hun werkplek meestal geen internet (!)
 
ow.. wat een potentiele markt allemaal.. heerlijk :)

Ik wist niet dat ze nog niet zover waren bij de politie, want bij de ggz in groningen/friesland/drenthe zijn ze zelfs heel hip met voip en lichtkranten met daarop de wachttijden etc bezig.

Blijkbaar is de penetratiegraad door mij enorm overschat.

mbt thijs, toen ik beetje ging klicken op site moest ik aan job van ordina denken.. ach ja..
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Hyvesbabes