.comment-link {margin-left:.6em;} MSN Alerts

zondag 17 september 2006

Een lange dag op e.day - deel 2

Donderdag was ik op e.day, het jaarlijkse event van Internetmagazine Emerce. Dit is deel 2 van een verslag in drie delen.

Blogpulse: luisteren loont
Pete Blackshaw werkt voor Blogpulse, een site die laat zien over welke onderwerpen veel geblogd wordt. Hij gelooft dat consumenten veel meer macht krijgen omdat ze nu zo makkelijk reviews kunnen delen. En dat de kakofonie van klassieke marketing uitgewerkt raakt. Echt luisteren naar ideeën en klachten van je klanten, en een soort dialoog opbouwen is het alternatief. Een grijsgedraaid cliché, maar er zit veel in. Die paar klagers zijn altijd het topje van een ijsberg op jouw vaarroute. De sneeuwbal van een product gaat pas rollen als mensen het elkaar aanbevelen. En inderdaad krijg je een schat aan goeie ideeën als je met klanten praat.

Voorbeelden van bedrijven die online een dialoog lijken te zoeken:
Maar het foefje van Blogpulse, om voor jouw bedrijf weblogs af te luisteren, daar geloof ik niet erg in. Ok, als er een rel zit aan te komen of een hype, dan kan een goed verstaander een stuk sneller inspelen op de situatie. Maar terecht geeft Pete zelf toe dat je op de eerste plaats bij je eigen klantenservice te rade moet gaan, iets dat veel bedrijven vergeten.

Inspiratie van winnaars
Heel aardig was het miniforum over interactieve marketing met Spinawards-winnaars (zoals Lost Boys, Qi en Media Republic). Ze mochten allemaal 5 minuten vertellen wat hun inspireert:
Wordt vervolgd op Krossblog! Met onder meer: 3D TV, een echte Schot en eindelijk de gogo-danseressen...

Ga naar deel 1 van deze serie


Reacties:
Dove eet van 2 walletjes. De 'natuurlijke' schoonheid spreekt sommige mensen aan, maar hun producten zijn er juist om die natuurlijke schoonheid te veranderen/helpen.
Ik denk dat het enorme succes van de campagne wel een handje gehad heeft in de beslissing om in Spanje en Milaan straks modellen met een ongezond BMI van de catwalk te weren (linkje kwijt).
Zelf vind ik de Dove modellen wel leuk, maar ben niet zo gecharmeerd van Dove's enorme nadruk erop. Waarom niet wat nonchalanter verschillende types modellen introduceren? Overigens zien heel veel mannen (!) het verschil niet direct tussen de Dove meisjes en 'gewone' modellen.
 
@ Letty: die erge nadruk geeft inderdaad een beetje eng gevoel, waardoor je toch weer de bijbehorende marketingbriefing voor je ziet.
 
Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Hyvesbabes