vrijdag 17 februari 2006
Van papier naar media
sprong
Op vrijdag is het eerlijk gezegd nogal stil op de vleugel waar ik werk. Zo niet vandaag. Bestuurders rennen af en aan met ontwerp-persberichten. Als krantenconcern hebben we vandaag de sprong gemaakt naar radio, door Arrow FM te kopen. Nog een bescheiden stap, maar de voorbode van een nieuwe koers.
muurbloempje
Heel binnenkort heet PCM Dagbladen PCM Media, om de wens tot vernieuwing te benadrukken. Ondanks de mooie reputatie van kranten als NRC en Volkskrant, heeft de uitgeverij te kampen een muurbloempjesimago. Hoofdschuddend wezen analisten op het links en rechts voorbijschieten van Metro, Spits en nu.nl. Aardige initiatieven zoals een MSN-nieuwsrobot of Volkskrantweblogs maakten nog geen indruk.
fris
Het concern wil dit jaar over die schaduw heenspringen. Dit voorjaar komt er een frisse snelle goedkope ochtendeditie van het NRC: NRC.next. NL, een succesvole formule voor uitgaansmagazines wordt ook in Utrecht en Den Haag gelanceerd, en zet de Volkskrant zet een rechtstreekse concurrent van Intermediar in de markt. Ook naar TV wordt erg serieus gekeken. De kunst is daarnaast ook een sterke onlinestrategie neer te zetten. Wordt vervolgd...
Op vrijdag is het eerlijk gezegd nogal stil op de vleugel waar ik werk. Zo niet vandaag. Bestuurders rennen af en aan met ontwerp-persberichten. Als krantenconcern hebben we vandaag de sprong gemaakt naar radio, door Arrow FM te kopen. Nog een bescheiden stap, maar de voorbode van een nieuwe koers.
muurbloempje
Heel binnenkort heet PCM Dagbladen PCM Media, om de wens tot vernieuwing te benadrukken. Ondanks de mooie reputatie van kranten als NRC en Volkskrant, heeft de uitgeverij te kampen een muurbloempjesimago. Hoofdschuddend wezen analisten op het links en rechts voorbijschieten van Metro, Spits en nu.nl. Aardige initiatieven zoals een MSN-nieuwsrobot of Volkskrantweblogs maakten nog geen indruk.
fris
Het concern wil dit jaar over die schaduw heenspringen. Dit voorjaar komt er een frisse snelle goedkope ochtendeditie van het NRC: NRC.next. NL, een succesvole formule voor uitgaansmagazines wordt ook in Utrecht en Den Haag gelanceerd, en zet de Volkskrant zet een rechtstreekse concurrent van Intermediar in de markt. Ook naar TV wordt erg serieus gekeken. De kunst is daarnaast ook een sterke onlinestrategie neer te zetten. Wordt vervolgd...