.comment-link {margin-left:.6em;} MSN Alerts

maandag 30 januari 2006

Een heel bijzonder plekje

uit de tijd?
Vroeger deed ik alles zelf aan mijn fiets. Ik heb m'n fiets van 2 VWO tot in mijn 5e studiejaar rijdende gehouden. Toen is hij door slechte mensen in het Nieuwjaarsvuur gegooid. Hij brandde wel goed, want hij bestond inmiddels bijna geheel uit elastiekjes en plakband. Maar er komt een dag, als je eenmaal werkt, dat je denkt: laat de fietsenmaker het nu maar opknappen. Tot nu toe kwam ik daarbij bedrogen uit. Gesloten, ellenlange reparatietijden, hartstikke duur of ze hadden geen zin om 'm te maken. Zijn handwerk en reparaties uit de tijd?

sinterklaas
Nee, toch niet! Want hij is er, de ideale fietsenzaak: de rijwielstalling aan de Catharijnebaan in Utrecht. Nét op tijd, want mijn stadfiets had definitief de geest gegeven. Ze zijn tot half tien open. Uit een ruim aanbod vind ik een puike tweedehands met versnellingen, handremmen, werkend licht voor 105 euro met garantie. 'Spring er maar op: een stukje verderop is een pinautomaat, tot zo', zegt de fietsenmaker. Buiten vraagt een junk vriendelijk en beleefd waar de verslaafdenopvang is. Een soort sjofele sinterklaas, die overal elders de hindelijke dronkaard zou spelen, is binnen volop fietsen aan het opknappen. Tijdens het afrekenen wordt de fiets nog gepoetst en extra opgepompt.

absolute middelpunt
Dan zie ik een officieel bronzen plaatje hangen van het landmeetinstituut: 'DIT IS HET ABSOLUTE MIDDELPUNT VAN NEDERLAND'. Ik ben nog niet weggefiets op mijn nieuwe ros, of ik vind een tientje op straat. Dit is gewoon een heel bijzonder plekje...

Reacties:
@Rutger. Zo ziet hij er uit, geen woord gelogen! Afijn, je komt er nog wel zodra jullie in Utrecht wonen.
 
Huh?!? Gaat Rutger in Utrecht wonen?
Verkopen ze ook fietsen zonder rare moderne fratsen als versnellingen en handremmen
 
2 x Ja! Ze zijn druk aan het zoeken. Vraag het 'm maar op het feest van 10 feb :-)
En ze hebben vooral fietsen zonder fratsen, en zelfs een hoekje 'goedkope barrels zonder garantie'.
 
Misschien moet je nu korting op je fiets vragen... Je hebt al zoveel reclame gemaakt!!!

Fietsen met fratsen zijn handig, maar in een stad zijn fietsen zonder fratsen toch echt beter (en minder vernielbaar)!
 
Dat landmeetinstituut weet ook niet zo goed wat het meet volgens mij...

http://www.rdnap.nl/faq/faq_meer1.html
 
@ Elske. Qua fiets: maar hij moet vooral lelijk en sjofel zijn. Ik ben wel een fan van handremmen, want dat reageert sneller, ook niet onbelangrijk in de stad. En het middelpunt: ik weet 't nu ook niet meer, misschien is het wel mijn huis!
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Hyvesbabes