dinsdag 17 januari 2006
De beste buzzers II
zegt het voort
Bekenden hebben meer invloed op wat je koopt dan wat dan ook. Buzzer.nl probeert bedrijven warm te maken om daar op in te spelen. Die kunnen producten te droppen bij de aangesloten Buzzerproefpersonen. Marketeers vinden dat nog eng en ongrijpbaar. Ze maken liever een advertentie of een spotje.
wereldje
Om hun punt te maken reikte Buzzer maandag de Buzzawards uit. De prijs voor hét product waarover iedereen spreekt. Als buzzerproefpersoon glipte ik ook naar binnen in The Mansion in Amsterdam. Eerlijk is eerlijk: Buzzerbaas Willem Sodderland had een aardig deel van het e-commerce wereldje bijeen, tot en met 3 chagerijnig kijkende dudes van geenstijl.nl. Ja, Kross kon weer netwerken... Ook waren er diverse journalisten, genomineerde bekende bedrijven, en een dozijn lange tot zeer lange deernes die veelal 'publiek' of 'gast' op hun naambordje hadden staan.
winnaars
Uit meer dan 800 producten selecteerde een jury er eerst 20, en de 5000 buzzers vervolgens via internet de winnaar. De top 3:
1. iPod
2. Tomtom (navigatie)
3. alle nieuwe Google spin-offs
Het meest buzzable soort product was de Sudoku, gevolgd door Digitale fotografie. Zelf vond ik Hyves en Boer zoekt vrouw sterke voorbeelden uit de top 20. Typisch dingen die alleen groot zijn geworden dankzij doorvertellen.
Erg leuk zijn nog de gekke nominaties die waren afgevallen. Zoals een PC game waarin je net ontslagen op je laatste werkdag door het lint mag gaan. En een minivibrator die je de hele dag kunt dragen, en die werkt op sms-jes...
werkt 't?
De hamvraag blijft: werkt buzzen? Tja, toch vooral als een product gewoon echt de moeite waard is. En of buzzer.nl inhuren dan een slimme zet is? Ik weet het nog niet, maar ben benieuwd. Als het zo blijkt te zijn, zal ik je buzzen.
Bekenden hebben meer invloed op wat je koopt dan wat dan ook. Buzzer.nl probeert bedrijven warm te maken om daar op in te spelen. Die kunnen producten te droppen bij de aangesloten Buzzerproefpersonen. Marketeers vinden dat nog eng en ongrijpbaar. Ze maken liever een advertentie of een spotje.
wereldje
Om hun punt te maken reikte Buzzer maandag de Buzzawards uit. De prijs voor hét product waarover iedereen spreekt. Als buzzerproefpersoon glipte ik ook naar binnen in The Mansion in Amsterdam. Eerlijk is eerlijk: Buzzerbaas Willem Sodderland had een aardig deel van het e-commerce wereldje bijeen, tot en met 3 chagerijnig kijkende dudes van geenstijl.nl. Ja, Kross kon weer netwerken... Ook waren er diverse journalisten, genomineerde bekende bedrijven, en een dozijn lange tot zeer lange deernes die veelal 'publiek' of 'gast' op hun naambordje hadden staan.
winnaars
Uit meer dan 800 producten selecteerde een jury er eerst 20, en de 5000 buzzers vervolgens via internet de winnaar. De top 3:
1. iPod
2. Tomtom (navigatie)
3. alle nieuwe Google spin-offs
Het meest buzzable soort product was de Sudoku, gevolgd door Digitale fotografie. Zelf vond ik Hyves en Boer zoekt vrouw sterke voorbeelden uit de top 20. Typisch dingen die alleen groot zijn geworden dankzij doorvertellen.
Erg leuk zijn nog de gekke nominaties die waren afgevallen. Zoals een PC game waarin je net ontslagen op je laatste werkdag door het lint mag gaan. En een minivibrator die je de hele dag kunt dragen, en die werkt op sms-jes...
werkt 't?
De hamvraag blijft: werkt buzzen? Tja, toch vooral als een product gewoon echt de moeite waard is. En of buzzer.nl inhuren dan een slimme zet is? Ik weet het nog niet, maar ben benieuwd. Als het zo blijkt te zijn, zal ik je buzzen.
Reacties:
<< Home
Voor een combinatie tussen de iPod en de minivibrator die genoemd werd: http://www.smh.com.au/articles/2006/01/10/1136863229124.html
Een reactie posten
<< Home