.comment-link {margin-left:.6em;} MSN Alerts

dinsdag 20 december 2005

Iets nieuws op Krossblog

weblog-alert
Hoe leuk een weblog ook is, je wilt er alleen hoeven kijken als er iets nieuws is. Een goeie methode is een 'RSS-feed' te nemen op een weblog, maar dat vindt niet iedereen makkelijk genoeg. Je moet toch aan de slag met een speciaal programmaatje of website. Komend jaar komen er vast meer simpele fijne manieren (ingebakken in je browser), en ontdek je het vanzelf. Maar 2006, dat is het nog lang niet! Wat nu?

foefje
MSN Spaces zijn de weblogs die je via je MSN kunt maken. Die hebben een leuk foefje. Als iemand iets nieuws publiceert op zijn Space, dan gaat het icoontje bij al zijn/haar contacten glimmen. Er zijn trouwens al meer dan 30 miljoen MSN Spaces aangemaakt!

Krossblog-update zichtbaar op MSN
Voor mijn eigen weblog gebruik ik Blogger (van Google), en ik heb geen zin om over te stappen op Spaces. Maar ik heb een manier gelezen om vanuit dit weblog automatisch een MSN space te vullen. Zodat het alertsyteem via MSN ook voor mijn weblog werkt.

Sterker nog: ik ga het nú voor het eerst proberen. Ik zie wel aan de comments of mijn MSN-contacten iets hebben gezien...

(Voor de techies: 1. je stelt in Blogger in dat elk nieuw bericht ook word gestuurd naar username.password@spaces.msn.com (vul je MSN gebruikersnaam en wachtwoord in) 2. je stelt in MSN Spaces in dat berichten van noreply-comment@blogger.com automatisch worden gepubliceerd. Ja, het is waar het aanpassen van mijn nickname heeft al maanden hetzelfde functie, maar je probeert eens wat.)

21/12: het werkt idd, er gaat een geel zonnetje knipperen voor het MSN-icoon

Reacties:
Ook leuk zijn de newsalerts die je voor je weblog kunt instellen, bijvoorbeeld voor mattoquai.nl ;)
Inschakelen kan hier

Dan krijg je dus popup vanuit msn zodra er een nieuwe post is.
 
Dat is een goeie tip! Meteen uitgeprobeerd. Vanaf nu dus ook MSNalerts op Krossblog :-)
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Hyvesbabes