.comment-link {margin-left:.6em;} MSN Alerts

donderdag 8 december 2005

Leuk bedacht, maar NIET slim

creatief
Ik reisde afgelopen vrijdag met de trein van Utrecht naar het mooie Groningen. Ik wilde de intercity van 18:52 nemen. Dat is een beetje jammer: de eerste 8 minuten vallen buiten de weekendretourtijd. Ik besloot voor het eerste stukje tot zeven uur een enkeltje te kopen, en vanaf daar een weekendretour. Creatief schattend mik je dan op Den Dolder, tussen Utrecht en Amersfoort.

peentjes zweten
Na een supergezellig verblijf in het Noorden ging het mis op het laatste stukje de terugweg. Het weekendretour en het tweede enkeltje (Den Dolder Utrecht) deugden niet samen volgens de conducteur: er werd immers niet daadwerkelijk gestopt in den Dolder, dan had ik maar de stoptrein moeten nemen. Met een hoop goeie wil kun je dit uitpuzzelen uit artikel 1 - paragraaf 'reisroute' van de Algemene voorwaarden (die je na goed zoeken via ns.nl kunt bemachtigen). Dat werd dus meteen peentjes zweten, want sinds 1 oktober heeft de NS een zero tolerance beleid, en leidt ieder gevouwen hoekje tot €35 euro boete plus een nieuw kaartje. Ik heb me eruit geluld, maar het scheelde niets. Conclusie van dit bericht: creatief kaartjes kopen: ik zou het niet doen!

Dit stukje is voor Femke, die vond dat ik al veel eerder iets had moeten schrijven over hoe goedbedoelende passagiers de pineut kunnen worden door 'regels zijn regels'.

Reacties:
Ik zie mijn oordeel weer eens bevestigd. De NS, dat zijn een stel smerige honden. Ik leef helemaal mee met dit soort akkefietjes, grrrrrrr...
 
hmmm, ik probeerde nog een beetje genuanceerd te blijven. Maar daar prik jij als echte treinhater snel doorheen...
 
Aan de andere kant, ik wist allang dat het zo werkte. Ik ben helemaal voor creatief kaartjes-kopen, maar als je iets nieuws probeert, kun je beter eerst aan het loket vragen of het mag... Weekendretourtjes Nijmegen-Groningen via Leiden, bijvoorbeeld, mogen best!
 
@ Nijn, Rutger: de volgende keer raadpleeg ik gewoon jullie, wan duidelijk gehaaide treinhackers. Hoewel de ons welbekende MS te R de kroon spant. Die is met een weekendretour Groningen-Groningen Noord via Rijswijk legaal 4 x Nederland doorgetreind met 1 retourtje...
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Hyvesbabes