zondag 11 juni 2006
Grootgrutter als uitgever
tactieken
Dat bedrijven van buiten de media zelf uitgaven ontwikkelen is niet nieuw. Een aantal heel grote uitgaven komt juist bij niet-uitgevers vandaan. Denk aan de Kampioen, Allerhande en Health. Ook online probeert men via deze titels klanten te binden en te werven. Hoe deze tactieken uitpakken durf ik niet te zeggen. Internet husselt branches en rollen door elkaar: de uitkomst moet zich nog altijd uitkristalliseren.
uitgekookt
Achmea bijvoorbeeld houdt al een aantal jaren een behoorlijke gezondheidsportal in de lucht. Zien verzekerden inmiddels hun verzekeraar ook als vraagbaak/naslagwerk? Iets voor een afstudeerscriptie. Albert Heijn heeft naar eigen zeggen al meer dan 50.000 klanten die online een kookschrift bijhouden. Dit idee is in feite een weblogvariant, maar het komt absoluut niet over als 'wij moeten ook iets met weblogs'. Voor de bezoekers zijn het gewoon kookschriften, en dat is juist de kracht.
pottekijkers
Potentieel zijn dit soort platforms prachtige observatielabs om te zien wat je meest betrokken klanten doen, zeggen en wensen. Slimme productmanagers nemen ook een kijkje in deze keuken!
<< Home