.comment-link {margin-left:.6em;} MSN Alerts

woensdag 31 mei 2006

Loungebankjes en couch potatos

Werken, dat kan ook zijn: uitkijken over het Ij met een biertje, terwijl verderop mensen aan aan het beachvolleyballen zijn (momentje - even drankjes halen en de opname-DVD verwisselen!).

Gisteravond organiseerde stagiare Lindsy een ideeënavond met jonge twintigers over de media van de toekomst (en nu). Ik was erg benieuwd hoe het zou uitpakken. Wij werken dan wel bij een mediabedrijf: daarom hoeft het anderen nog niet te boeien...

Maar het werd een perfecte avond, de vier jongens en vier meisjes bleven een uur langer doorgaan en waren de tijd compleet vergeten. Natuurlijk waren ze wel uitgekozen op hun belangstelling: ze deden allemaal wel wat in mode, communicatie, de uitgaanswereld of TV. En werden ze warmgemaakt meteen leuke locatie (Strand West) een stukje SF (Minority Report) en rosé. Maar eigenlijk hadden ze dat allemaal niet nodig.

Hoe gebruikt onze groep de media? De hele dag. Betrokken, terloops en kritisch tegelijk. Als je er maar niet voor hoeft thuis te blijven!
De deelnemers kwamen met erg leuke toekomstconcepten. Die ga ik niet verklappen, maar het zijn stuk voor stuk plannen die te maken hebben met: je eigen selectie maken. Het einde van de massamedia is al lang begonnen, maar het smaakt duidelijk naar meer! Al zullen er altijd een heleboel zappende couch potatos blijven, die geen boodschap hebben aan wat er onze loungebankjes wordt verzonnen.

Reacties:
Leuk dat het een geslaagde avond was!
 
@ Manon: zeker. het is zelfs een beetje buzzerachtig...
 
Toen ik je oproepje op Hyves las, vond ik het bijna jammer dat ik te oud was om jong te zijn. Maar nu ik je dingetje op je weblog lees kan ik wel mooi zeggen dat je stagiaire verkeerd hebt gespeld. Haalt ze wel koffie? ;-)
 
-> Je hebt ze gelokt met rose maar echt hip is natuurlijk de rose-wiekse witte! Bovendien moet je echt niet onderschatten dat je de mensen die jij hebt gesproken echt maar een hele kleine groep mensen representeerd. Ik ken deze 'doelgroep' vrij goed (WJS/Lucky Strike). Deze mensen zijn niet vreselijk interresant voor MASSAmedia. Het is overigens een doelgroep waar je prima rose mee kan drinken!
 
@ Milan: ja, de jonge Milan had daar wel tussengepast ;-)
Lindsy haalt idd koffie, dat doen we omstebeurt.
 
@ Manne: rosé-wieckse witte, dát zijn tips waar je wat mee kan, meteen proberen! Of is het een practical joke?
Deze groep is idd bepaald niet representatief, daar heb je gelijk in, dus de conclusies zeggen nog niets over de meerderheid. Maar we hebben juist deze types bij elkaar gevraagd omdat mogelijke trends en ideeën wel vaak in dit soort groepen starten, dus daar leggen we ons oor te luister. Die geluiden haal je immers niet uit grote anonieme steekproeven.
 
Huh? Stel je nu, bij Online social networking, "jonger en lager opgeleid" gelijk aan "niet relevant"? Of lees ik nu te kort door de bocht?
 
@Rutger: oeps! Dat bedoelde ik omdat we alleen hoger opgeleiden van 20-25 bestudeerden. Maar ik heb het verbeterd. Nu kan ik ook doorhalen met html.
 
@ Hidde: Haha, inderdaad! Dat maakt het natuurlijk nog eens extra leuk ;-)
 
Een reactie plaatsen

Links to this post:

Een link maken



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Hyvesbabes