.comment-link {margin-left:.6em;} MSN Alerts

dinsdag 20 juni 2006

Buzzer: recensie Hide & Chic

Is dit stuk nou iets voor jou of niet? Het is nog onbeslist...

mooi
Wat wil het geval: jullie weten dat ik regelmatig 'Buzz' - voorproefjes krijg van nieuwe producten. Deze keer kreeg ik een nieuw magazine Hide and Chic. Ik had er wel zin an, een lekkere glossy over exotische plaatsen en mooie mensen. Ok, het pakje kwam binnen: wat was de eerste indruk? Het is een mooier blad dan ik ooit koop. Heel dik, een glossy kaft die zo om een boek heenkan, een leeslint, en mooie fotografie en typografie. Snel lezen!

boomtherapeut
De tweede indruk is een beetje schrikken. In Hide & Chic is het doodnormaal is een paar daagjes Marokko te doen voor 4000 euro. Of een mal bolletjeskasteel te huren a 27.000 euro voor een intiem feestje aan de Middenlandse zee. Topunt: een heel artikel over een zuidafrikaans stel dat op een afgrond aan de kust van Australië een droomhuis laat bouwen. Ze laten daarvoor een legertje bevriende designers van all over the world aanrukken en... een boomtherapeut, want de ingeplande designboom kan niet aarden tussen het minimalistische beton. Ohnee, het échte top/dieptepunt is 'items om mee te nemen op reis': 'een neo-barok jurkje voor een om aankleding schreeuwende lamp'. Keramieken vogels in een doos: 'de pijn aan de ogen, veroorzaakt door een de aanblik van het broddelwerk aan de muur doen ze zeker iets verzachten.' Dit is dus een blad voor mensen die echt geld teveel hebben en denken dat je 'echte' ervaringen kunt kopen.

lekker
Gelukkig is er nog een derde indruk. Er is een hartstikke lekker en leerzaam stuk over kookkunst met vis, een reisverslag uit Buenos Aires van de bekende schrijver Japin, en een relaxt zwijmelstukje van Van Noort.

nuchterder
Dit blad kan best leuk worden voor een bredere en nuchterder doelgroep door wat meer National Geograpchic te zijn, en een beetje afstand te scheppen tov die onbetaalbare vakanties. De idioot lage jaarprijs van 24,95 (4 nummers) lijkt in elk geval ook voor lezers buiten Blaricum en Aerdenhout goed te doen. Ik ben heel benieuwd of de makers het blad niet ook eigenlijk meer zo hebben bedoeld, maar het te druk hebben met verplicht stukkies schrijven rondom extreem luxe reisaanbiedingen (die steeds pal op de artikelen volgen). Ik ga de volgende editie wel even inkijken.

Reacties:
@ Rutger: It wasn't me!
 
Waar slaat the titel van dat blad eigenlijk op?
 
@ Letty: euh, woordspeling op Hide and Seek, maar dan dus Hide(=> reizen naar afgelegen oorden) en Chic (=> luxedingen). Dekt de lading goed.
 
Leuk dat je op je weblog aandacht hebt besteed aan Hide&Chic! Leuk geschreven artikel!
 
@ Manon: ik ben wel blij dat ik via Buzzer om de zoveel tijd een extra en vaak onverwacht onderwerp heb om over te bloggen. Wat vind jij zelf van het magazine?
 
ah, nu zie ik het! Het was een 'pun, or play on words', zoals Pratchett het uitdrukt. Verstop en sjiek was zeker niet sjiek genoeg...
 
Jup, Buzzer zorgt wel weer voor inspiratie! Ondanks dat ik BuzzBooster ben op deze campagne en zelf dus geen rapportjes hoef in te sturen, buzz ik het blad toch wel.

Het is een mooi blad, mooie foto's en vormgeving. De veel gemaakte opmerking dat er erg dure spullen in staan vind ik wisselend. Er staan toch ook best leuke spulletjes enzo in voor redelijke prijzen! Al met al een leuk blad!
 
@ Manon, Letty: vanaf hier in het zwoele Grenada even geen zinvolle reacties op jullie commentaar, maar wel groetjes. Lui he? :-D
 
Hm maak je er maar weer gemakkelijk vanaf... ;-p Dat doe ik als BuzzBooster ook niet in de rapportjes! :-p
 
Grenada? In de Caraiben? Of Granada in Spanje? In elk geval veel plezier!
 
@ Letty: oeps, Granada. Zal door de warmte zijn gekomen.
@ Manon: maar tegen jouw Buzzboosterproductiviteit kan volgens mij sowieso niemand op! Dan kun je het beter snel opgeven en op vakantie gaan!
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Hyvesbabes