.comment-link {margin-left:.6em;} MSN Alerts

donderdag 18 augustus 2005

De yup, de meisjes en het krantje

is Erik een playboy?
Het is woensdagochtend en ik zit de trein naar Amsterdam. Redelijk strak in het pak, De Volkskrant op schoot. Voor en naast mij zijn drie meisjes van een jaar of 21 druk in gesprek. "Erik, dat is toch nogal een playboy?" Nee, dat valt reuze mee" ... "en toen vroegen ze: welke BNN-programma's kijk je dan? Ik wist ff niets, maar ik zei: als ik erover ga brainstormen met de groep, dan komt dat vanzelf wel. Goed he? Oh, ik hoop dat ik wordt aangenomen!" ..."Ie-de-reen gaat backpacken in Thailand, lijkt mij ook wel wat!" - "Nou, ik wil naar China, dát lijkt me cool".

verrassing
"China is prachtig, moet je doen!" besluit ik zomaar, heel NewYorks, op te merken. Meteen willen ze alles weten over noedelsoep, rijstvelden en Hong Kong. En waar ik werk, wat ik doe. Ik denk aan de hopeloze cijfers over jongeren en krantlezen, maar zeg toch: 'Nadenken over de krant van overmorgen. Aan hele nieuwe ideeën voor nieuwsvoorziening werken met deze en twee andere bekende kranten.' Verrassing: het lijkt ze de mooiste baan van de wereld! En als een krant lekker klein is, vinden ze 'm nog leuk en handig ook. Zal ik ze maar geloven?

Amsterdam Amstel- ik moet er uit. Veerkrachtig sta ik op (de halve inhoud van mijn tas valt op de grond, maar ach) en ga vrolijk uitgezwaaid naar m'n werk, naar de krant. Mijn marktonderzoek bewijst: er is een toekomst voor, we moeten 'm alleen nog even verzinnen...

Reacties: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Hyvesbabes