.comment-link {margin-left:.6em;} MSN Alerts

donderdag 4 augustus 2005

Reclame met een functie

knullig
Ken je die reclame voor een nieuwe camerafoon van Sony Ericsson? Waarbij een stel een foto maakt van een springende zalm? Die zalm wordt door een beer gevangen (foto 2). De beer wordt vervolgens, heel realistisch, door een roofvogel met vis en al gegrepen en afgevoerd (foto 3). Het stel reageert begrijpelijkerwijs verbaasd, maar ook alert door alles te kieken met hun 2-megapixeltoestel. Net als die beer blijft de commercial wel hangen, maar vooral omdat hij zo knullig is. Verkoop je hier extra toestellen mee? Dan moet beter kunnen.

zo kan het ook!
De laatste weken fotografeerde ikzelf twee voorbeelden van reclame die wel ergens op slaat.
weg met de dieren
Ik zag trouwens ook nog een voorbeeld van reclame die nergens op slaat - tenminste dat dacht ik. Zie hiernaast. Als bioloog heb ik lang een onbedwingbare neiging gehad om dieren te gebruiken als mascotte in marketingacties. Maar nu ik deze poster zag dacht ik: ik moest daar maar eens mee ophouden, het is toch echt onzin zo'n nijlpaard. Die vis-beer-vogel aanpak was ook al niks.

Maar ja, pas toen ik de foto in deze blog plaatste, zag ik ineens waar het voor was: een Hippo-theekbank...

Reacties:
Oei! no offence (ik ben ook blije Sony Ericsson-beller). Wat wringt voor mijn in de commercial is dat hij over-the-top is, maar zonder knipoog. Die H2ollandcampagne is idd erg wazig, hoewel ik niet zeker weet of wij onbevooroordeld zijn ;-)

Water Aarde Lucht en Vuur, dat zou wel weer een thema zijn voor nieuwe Magnum-ijsjes, denk je niet?
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Hyvesbabes