.comment-link {margin-left:.6em;} MSN Alerts

woensdag 12 april 2006

Het oog wil ook wat

superherkenbaar
De nieuwe krant nrc.next loopt als een trein. Het lef om het echt iets anders te brengen wordt gelijk beloond door een jonge lichting lezers. Grote foto's, infographics, andere koppen, ander soort nieuws, korter, sneller. Vorm en inhoud versterken elkaar optimaal. De rood-zwart-witte huisstijl van blad én promo heeft het in één klap superherkenbaar gemaakt. Zie bijvoorbeeld hun actiesite.

lekkerroken
Actiewebsites zijn een dankbare oefening in design omdat je het leuk en simpel moet houden. Zo kwam ik (via een banner op nrcnext.nl) op lekkerroken.nl. De site zoomt enthousiast met je mee als je iets aanwijst.

niet klikken
Dat wordt echt radicaal doorgevoerd op DontClick.it (vorig jaar gespot al door Sipke). Deze hele site werkt met puur met aanwijzen - aanklikken mag niet - en ziet er verder erg fraai uit.

Persoonlijk zou ik best graag meer van dit soort design zien. Maar ik moet toegeven dat uit gebruikspannels steevast blijkt dat een gemiddeld publiek de smaak van eergisteren véél mooier en duidelijker vindt…

(Dit artikel heb ik oorspronkelijk gepubliceerd op een intern weblog, dat ik met enkele collega's bijhoudt voor PCM Uitgevers.)


Reacties: Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Hyvesbabes