.comment-link {margin-left:.6em;} MSN Alerts

zondag 26 februari 2006

Hidde zoekt een liedje

lost for words
Ik wilde een liedje downloaden waarvan ik geen enkel woord kende. En ook niet de artiest. Alleen de melodie. Er schijnen al enige tijd computerprogramma's te bestaan om op basis van de melodie liedjes te herkennen. Zou dat ook al online kunnen? Ja, op www.musicline.de : de eerste ter wereld lees ik! Ze noemen het Query by Humming, en het systeem zou 3500 bekende liedjes herkennen. Meteen proberen.

even geduld a.u.b.
Opnemen en afspelen van 10 tellen ge-neurie werkt prima. Maar dan begint het lange wachten... Helaas: dit verhaal is slechts een halve primeur: 'Durch das sehr große Interesse an der MelodieSuche, ist das System zeitweise unter starker Last. Wir bitten dies zu entschuldigen und gegebenenfalls zu einem späteren Zeitpunkt die Suche zu wiederholen.'

Ik ga het nog wel een keer 's nachts proberen. Intussen kun je bij deze Koreanen terecht, via je mobieltje.

Naschrift augustus 2010:  Een paar jaar maken een wereld van verschil. Zet Shazam op je telefoon en je weet van alle liedjes die je hoort op straat of in de club hoe ze heten.

Reacties:
Hee dat is inderdaad wat hips. Ik heb ook altijd melodietjes in mijn hoofd en geen idee waar ze vandaag komen, dus dit werkt vast goed! :)
Ben alleen niet zoveel 's nachts wakker dus dat wordt lastig.
 
Als je beet hebt, laat het ff weten! En straks kun je aan Eveline vragen of ze vanuit Australie wil zingen en zoeken, als het hier nacht is :-D
 
niet leuk en fijjn
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Hyvesbabes