.comment-link {margin-left:.6em;} MSN Alerts

zaterdag 8 juli 2006

Ongehoord!

Heb je al gehoord van de nieuwste ringtone? Misschien heb je 'm gemist omdat-ie alleen hoorbaar is voor tieners!

17.000 kHz
Al enige tijd gesignaleerd op peer-2-peer netwerken, maar ook sommige ringtonemakers bieden 'm nu aan: een ringtone met een frequentie van 17.000 kHz of meer. Die is zo hoog dat je 'm niet meer oppikt als je ouder bent dan 25. Voor in de klas, waar de mobieltjes verplicht uit moeten. Iemands telefoon gaat in de klas, de leraar hoort niets, maar alle leerlingen lachen.


teen-repellent
De ringtone is geïnspireerd op de 'Mosquito Teen-repellent'. Dat is een geluidsbron die deze hoge frequeties uitzendt, speciaal om rondhangende tieners te verjagen. Er woedt dus een ultrasone wapenwedloop om ons heen!


Toevoeging: Nog meer verrassend hoge tienergeluiden kwam ik zojuist tegen op YouTube: bekijk de video van de Yodeling Girl (zelfs met David Haselhoff)!

Reacties:
Grappig! ik heb je bericht even doorgestuurd naar mn vader, die is leraar :)
Wel een erg irritant geluid en ik zie nog niet helemaal het voordeel boven de trilfunctie..
 
@ Monique: ik ben benieuwd of hij het inderdaad gaat ontdekken in zijn klas! Wat voor les geeft hij? Die trilfunctie, daar zat ik over over te denken, maar bij mij zoemt-ie ook (hoorbaar) als-ie trilt.
 
Maar, als je dan toch je telefoon niet kan opnemen omdat je in de klas zit, dan maakt het toch ook niet uit dat je kan horen dat je gebeld wordt? En ik neem aan dat een beetje leraar het wel ziet als iemand zit te sms-en...
 
@ Elske: ik vermoed dat die kiddo's blind kunnen sms&, dus met 't mobieltje nog in de tas...
 
Die ringtone heeft een flinke afzetmarkt: nu is de helft van de wereldbevolking al onder de 25 jaar...
 
@ Elske: jammer van die sombere vooruitzichten. Verder klinkt het wel leuk, zo'n jonge planeet. Alleen niet zo goed voor de overbevolking :-/
 
Dat is een geluidsbron die deze hoge frequeties uitzendt, speciaal om rondhangende tieners te verjagen. Er woedt dus een ultrasone wapenwedloop om ons heen! Fire Guards
 
Heb je al gehoord van de nieuwste ringtone? Misschien heb je 'm gemist omdat-ie alleen hoorbaar is voor tieners.
Website Hosting
 
Een reactie posten



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Hyvesbabes