vrijdag 11 november 2005
Vrienden maken doe je zó
Ik werk nu een half jaar bij de krant, maar de verrassingen zijn nog niet op.
slaapgebrek
'Kom, ga mee naar de Volkskrant-party vanavond' riepen twee advertentieboys op m'n werk. En ook al was ik redelijk psychotisch aan het worden van het slaapgebrek, het leek me toch wel leuk.
verwendag
Wat bleek, het ging om een totale verwendag voor de mediabureaus. Eh, wat zijn dat eigenlijk, mediabureaus? De advertenties die je in de krant ziet, de spotjes op tv, de banners op sites: die worden meestal helemaal niet door Alber Heijn, KPN of Unilever daar geplaatst. Mediabureaus zijn bedrijven die zeggen: 'Laat ons dat maar doen. Wij bellen wel met de media, en zorgen ervoor dat iedereen je ziet.' De mediabureaus zitten daarmee op een pot van meer dan een miljard euro reclamegeld per jaar, en daar maak je vrienden mee.
helicoptervluchten
De Volkskrantcollega's lieten daarom niets aan het toeval over, en nodigde ook dit jaar alle hippe twintigers uit waar deze branche uit bestaat. Ze mochten meedoen aan een avontuurlijke competitie dwars door heel Amsterdam, compleet met helicoptervluchten en abseilen. Mobieltjes voor het sms-spel kregen ze kado. 's avonds was er een heerlijk buffet in Onassis, en feest met dj 100% Isis. En natuurlijk de finale van het spel, gepresenteerd door ex-dot Angela Groothuizen. De hoofdprijs? Een reis naar Hongkong voor het winnende bureau. Het is ze geraaien om flink bij ons te adverteren komend jaar! En als je nog een leuke baan zoekt, dan weet ik nog wel een branche...
slaapgebrek
'Kom, ga mee naar de Volkskrant-party vanavond' riepen twee advertentieboys op m'n werk. En ook al was ik redelijk psychotisch aan het worden van het slaapgebrek, het leek me toch wel leuk.
verwendag
Wat bleek, het ging om een totale verwendag voor de mediabureaus. Eh, wat zijn dat eigenlijk, mediabureaus? De advertenties die je in de krant ziet, de spotjes op tv, de banners op sites: die worden meestal helemaal niet door Alber Heijn, KPN of Unilever daar geplaatst. Mediabureaus zijn bedrijven die zeggen: 'Laat ons dat maar doen. Wij bellen wel met de media, en zorgen ervoor dat iedereen je ziet.' De mediabureaus zitten daarmee op een pot van meer dan een miljard euro reclamegeld per jaar, en daar maak je vrienden mee.
helicoptervluchten
De Volkskrantcollega's lieten daarom niets aan het toeval over, en nodigde ook dit jaar alle hippe twintigers uit waar deze branche uit bestaat. Ze mochten meedoen aan een avontuurlijke competitie dwars door heel Amsterdam, compleet met helicoptervluchten en abseilen. Mobieltjes voor het sms-spel kregen ze kado. 's avonds was er een heerlijk buffet in Onassis, en feest met dj 100% Isis. En natuurlijk de finale van het spel, gepresenteerd door ex-dot Angela Groothuizen. De hoofdprijs? Een reis naar Hongkong voor het winnende bureau. Het is ze geraaien om flink bij ons te adverteren komend jaar! En als je nog een leuke baan zoekt, dan weet ik nog wel een branche...
Reacties:
<< Home
Als je leven er al zo uit ziet bij de Volkskrant, hoe zal het er dan aan toe gaan bij de Telegraaf?! ;)
Een reactie posten
<< Home