dinsdag 6 december 2005
Ford: elke kleur, behalve roze
Ik kan het niet laten. Af en toe móet ik me op dit weblog gewoon even lekker politiek correct ergeren aan 'God's own Country'.
Tinky Winky
Amerikaanse autofabrikant Ford adverteerde tot voor kort lustig in gay magazines. Er bestaat een populaire marketingtheorie, dat er voor luxegoederen een extra lucratieve homo-doelgoep bestaat. Vaker hoogopgeleid, welstandig, gesteld op mooie dingen, geen kiddo's waardoor al het geld opgaat aan poepluiers, Olvarit en Tinky Winky-poppen. Hoewel dit alles vast ook stigmatiserend is, konden onze neven en nichten in de VS in elk geval mooie glimmende foto's van de Ford Mondeo bekijken in hun lijfblad.
toorn
Dat is nu voorbij. Ford had met z'n liberale advertentiebeleid de toorn gewekt van christelijk rechts, meer bepaald de American Family Association. Die dreigden met een pittige autoboycot als Ford niet meteen ophield met het sponsoren van verderfelijke sodomie. En lordy, vraag maar aan John Kerry of Al Gore of dat er veel of weinig zijn, deze family values aanhangers. Dus heeft Ford onder het motto 'liever een miet dan failliet' vlug alle advertenties in het gay-genre afgebouwd.
Probeer je een moment voor te stellen dat Philips zoiets in Nederland zou doen onder druk van de EO...
Gelukkig is er ook goed nieuws: deze week verschijnt het 100e bericht op Krossblog. Dat wordt natuurlijk een extra feestelijk verhaal met emoties, humor: voor elk wat wils!
Tinky Winky
Amerikaanse autofabrikant Ford adverteerde tot voor kort lustig in gay magazines. Er bestaat een populaire marketingtheorie, dat er voor luxegoederen een extra lucratieve homo-doelgoep bestaat. Vaker hoogopgeleid, welstandig, gesteld op mooie dingen, geen kiddo's waardoor al het geld opgaat aan poepluiers, Olvarit en Tinky Winky-poppen. Hoewel dit alles vast ook stigmatiserend is, konden onze neven en nichten in de VS in elk geval mooie glimmende foto's van de Ford Mondeo bekijken in hun lijfblad.
toorn
Dat is nu voorbij. Ford had met z'n liberale advertentiebeleid de toorn gewekt van christelijk rechts, meer bepaald de American Family Association. Die dreigden met een pittige autoboycot als Ford niet meteen ophield met het sponsoren van verderfelijke sodomie. En lordy, vraag maar aan John Kerry of Al Gore of dat er veel of weinig zijn, deze family values aanhangers. Dus heeft Ford onder het motto 'liever een miet dan failliet' vlug alle advertenties in het gay-genre afgebouwd.
Probeer je een moment voor te stellen dat Philips zoiets in Nederland zou doen onder druk van de EO...
Gelukkig is er ook goed nieuws: deze week verschijnt het 100e bericht op Krossblog. Dat wordt natuurlijk een extra feestelijk verhaal met emoties, humor: voor elk wat wils!
Reacties:
<< Home
tja, er zijn natuurlijk ook een hoop amerikanen wel ok, maar per saldo word en we niet blij van ze. Hun regering is nu zelfs tegen schone naalden voor aidspreventie!
Een reactie posten
<< Home